Bye Bye USA

25 september 2022 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Shit, hoe kan dit nou? Hier had ik geen rekening mee gehouden en deze uitkomst had ik totaal niet zien aankomen. Twee streepjes en dat is foute boel! Voor het eerst heb ik een positieve uitslag van mijn coronatest. Ik voelde me de laatste dagen al minder fit, maar had dit er niet achter gezocht. Hoe kan dit terwijl ik nu net ben aangekomen in Memphis? Flink balen, ik heb Corona en kan niets anders doen dan mezelf opsluiten in mijn kamer en heel hard hopen dat ik niemand heb besmet. Heel even vecht ik ertegen, maar al vrij snel kan ik de situatie accepteren.

Katoen plukken in Clarksdale

Nog geen uur waren we terug uit Graceland, of verschillende klachten dienden zich aan bij mij. Koorts, zweten, hoesten, niezen. Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen in Memphis gezien en papa en mama redden zich inmiddels samen ook prima en trekken er samen op uit, terwijl ik in mijn kamer blijf. Ze bezoeken onder andere het indrukwekkende Lorraine hotel waar Martin Luther King jr. werd doodgeschoten en wandelen langs de Sun Studio’s waar Elvis zijn eerste nummers opnam.

Kalm aandoen is niet mijn sterkste punt, maar nu moet ik wel! Dit zorgt ervoor dat ik me 2 dagen later gelukkig een heel stuk beter voel. Ook hebben papa en mama geen klachten (en een negatieve test). We verlaten Memphis en rijden tussen de vele katoenplantages verder naar het zuiden. Hier heb ik (om de afstand naar New Orleans te overbruggen) voor één nacht een huisje geregeld waar vroeger katoenarbeiders woonden. Het is eenvoudig, knus en overzichtelijk maar het is een heel bijzondere ervaring. Overal waar we kijken, zien we de sereen witte kantoenbolletjes die nog sierlijk aan de planten zitten, klaar om geplukt te worden. In Clarksdale is verder weinig te beleven en mijn ouders niet direct warm om mee te doen met een lokale mondharmonica workshop 😊

Laatste loodjes van USA

De laatste dagen van onze reis zijn aangebroken. Ik check alvast in en we brengen de tijd door in New Orleans, de plek waar op elke hoek van de straat een jazz artiest te vinden is met een trompet, viool, klarinet of saxofoon. Gelukkig lijken mijn coronaklachten als sneeuw voor de zon verdwenen en voorzichtig trek ook ik de stad in. Het is bedrukkend warm hier en er is een hoge luchtvochtigheid. Zelfs het briesje dat waait langs de Mississippi brengt ons nauwelijks verkoeling. We geven onze laatste dollars uit in de giftshop en dineren op de bekendste stoomboot van New Orleans. Alle vele nieuwe indrukken van de afgelopen twee weken passeren nog eens de revue en we beseffen ons dat het tijd is om weer naar huis te komen. Het is mooi geweest en we zijn er klaar voor.

Ik ben super trots op mijn ouders. Ze hebben het toch maar mooi gedaan. Koffer inpakken, uitpakken, wennen aan nieuwe plekken, Engels praten, nieuwe dingen eten, slapen in bedden die niet lekker lagen en veel wandelen door de straten. Dank voor jullie gezelligheid tijdens de reis! Aan iedereen die onze reis volgde; dank voor het meelezen en voor de leuke reacties! Tot in Nederland.

1. Marjan Nieman- van Woudenberg:
    Happy landing🛬
  2. Ruud:
    27 september 2022
    Het was inderdaad een beleving om nooit te vergeten. Dankzij de goede organisatie en voorbereiding hebben we heel veel gezien en kunnen doen. Jennifer een groot compliment en dank voor alles.
  3. Gerwin:
    27 september 2022
    Toppers die ouders van je! Leuke verhalen en mooie reis!

Gelukkig weer snel hersteld van Corona; hopelijk heeft het geen gevolgen voor de terugreis/vlucht gehad?! Je bent alweer thuis denk ik?!
  4. Annie:
    27 september 2022
    Wat hebben we genoten een reis om nooit te vergeten, en wat had je alles goed voorbereid Jij trots op ons wij op jouw. Met dit mooie reis verhaal kunnen we alles nog eens terug lezen. Hartelijk dank een dikke kus💋
  5. Ria:
    Goede vlucht naar huis.
    Het was erg leuk de verhalen van Jennifer te lezen en jullie zo te volgen.
    Ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes Ria
  6. Julia:
    27 september 2022
    Nu lekker nagenieten van mooie herinneringen van een bijzondere reis
  7. Schot:
    27 september 2022
    weermooie belevenissen jammer van de carona ik heb genoten van je verhalenwelkomthuis weer
  8. Toos & Wouter:
    29 september 2022
    Wat een geluk dat de corona zo snel voorbij was. Jullie hebben een fantastische reis samen beleefd om nooit te vergeten. Super. Nu fijn nagenieten en herbeleven. Lieve groetjes van ons.