De Franse ansichtkaart

3 augustus 2021 - Chamonix-Mont-Blanc, Frankrijk

Alsof ik continu in een schitterende ansichtkaart loop, beweeg ik me door een fraai dal van het Queyras gebergte. Overal waar ik kijk zie ik fotogenieke bergen en kleurige bloemen. De zon staat aan de hemel en de sneeuw op de toppen van de bergen weerkaatst het licht naar het dal. Het wandelpad leidt me langs de mooiste bloemen, fladderende vlinders en zingende krekels die zich net als ik een weg banen door deze indrukwekkende natuur.

De afgelopen dagen stonden flinke klimmen op het programma. Ik heb een goed ritme en het lopen gaat haast als vanzelf. Een fraaie top trekt direct mijn aandacht, het lijkt op een suikerberg en het topje wordt het doel van deze ochtend. Vanaf hier heb je een waanzinnig panoramisch uitzicht over het gehele gebied. Na drie uur klimmen bereik ik de top en daar zit ik dan. Klein en nietig op een grote, scherpe punt van een hoekige bergrug. Even voel ik me ‘on top of the world’ helemaal in stilte. Alleen het geluid van de wind en van enkele vogels hoor ik. Dat gevoel… Dat gevoel is magisch en haast niet te beschrijven.

No Guts, No Glory

Hoewel ik mijn ademhaling steeds aardig onder controle heb, beginnen mijn benen toch weer te trillen op de losse stenen. Even stop ik om een paar ‘hoogtevrees tranen’ uit m'n ogen te wrijven maar heel snel herpak ik me. De top bereiken en doorzetten is steeds zo’n overwinning. Wilskracht is sterker dan angst (voor hoogte)!

Als ik daar zit, op hoogte, voel ik me intens dankbaar. Dankbaar dat ik het weer heb gered, dat ik heb doorgezet en dat ik in alle gezondheid kan genieten van deze indrukwekkende vergezichten. Ik besef me dat dit voor velen niet is weggelegd en schiet nog een paar extra foto’s zodat de ‘thuisblijvers’ misschien een fractie van wat ik meemaak kunnen ervaren.

Ontspanning

De volgende dagen kom ik in vele bergdorpjes, zie ik fraaie toppen en mysterieuze dalen. Voor ik het weet is de wandeltocht voorbij en kom ik redelijk blaar-vrij en zonder spierpijn over de eindstreep. Met zo’n 250.000 stappen op de weekteller trakteren Lilian en ik onszelf op een heerlijke Spa treatment in een luxe 4-sterrenhotel. De volgende dag slapen we aan de voet van de Mont Blanc en rijden we op ons gemak naar huis.

Het eerstkomende avontuur start in september in Schotland. Bedankt voor het meeleven en tot in Schotland!

1. Schot:
    3 augustus 2021
    wat een mooi ver haal weer. je bent een kanjerik heb weer genoten van je verhalen. goeie reis verder gr hil.
  2. Nico en wil:
    3 augustus 2021
    Fijn jullie hebben het goed gedaan en genoten van de mooie natuur op naar de volgende goede rijs terug groetjes van ons.nog bedankt voor verslag.
  3. Julia:
    3 augustus 2021
    Wat heb je dit weer mooi omschreven, kan me zo voorstellen dat je geniet van de mooie natuur, je hebt het maar mooi weer volbracht, op naar het volgende avontuur
  4. Annemarie Van Veldhuizen:
    3 augustus 2021
    Mooi om te lezen. En wat knap dat je elke keer je grenzen kan opzoeken en ter plaatse kan verleggen.
    Top
  5. Linda:
    3 augustus 2021
    Heerlijk, hoe je de verhalen opschrijft en omschrijft, ik geniet ervan om je avonturen te lezen. Op hopelijk nog vele reis verslagen ! Lieve groet Linda
  6. Gerwin:
    3 augustus 2021
    Prachtig! Klinkt super goed, en toch maar ff gedaan met die hoogtevrees. Geniet nog even van de laatste dagen en rij voorzichtig!
  7. Annie:
    3 augustus 2021
    Lieve Jennifer Het is je weer gelukt en je hebt weer veel mee gemaakt en gezien Ik heb genoten van je mooie verhalen straks thuis horen we vast nog meer Goede reis naar huis ❤️😘
  8. Arie Timmer:
    3 augustus 2021
    Echt een top prestatie👍Ik vond de 4daagse van Nijmegen al lastig. Knap dat je die hoogte overwonnen hebt.
  9. Tamara de Boer:
    3 augustus 2021
    Zo leuk om te lezen!! Ik had niet anders verwacht dan dat je het zou halen;) Op naar je volgende avontuur! Goede reis naar huis!♡
  10. Toos & Wouter:
    3 augustus 2021
    Hoi Jennifer, goed gedaan en je hebt van een prachtige natuur kunnen genieten.
    Goede veilige reis terug. Liefs van ons.
  11. Elise:
    3 augustus 2021
    Wauw Jennifer, je hebt het toch maar weer gedaan! De machtige bergen zijn de baas en de prachtige vergezichten je beloning. Topper 😍
  12. Gerda:
    4 augustus 2021
    Petje af- knap hoor , om zo je grenzen op te zoeken en als dank er zo veel moois voor terug krijgt!
    Wens je nog vele mooie ervaringen toe in de toekomst en nu een goede terugreis!
  13. Petra:
    4 augustus 2021
    Zo knap en prachtig. Nagenieten en goede terug reis!!