Mijn tent is top!

25 juli 2021 - Aiguilles, Frankrijk

Klahammm…..  mijn hart zit in mn keel, overal om me heen hoor ik donder en zie ik bliksemflitsen. Steeds meer, steeds sneller en dichterbij. Nog maar half aangekleed klim ik middenin de nacht de binnentent uit, geen tijd te verliezen. Het noodweer is precies boven ons hoofd losgebarsten en de tent schud heen en weer. Houden we het droog?

Ik ben vertrokken hoor! Even loskomen van thuis, van Zoë, van werk, van alles. Samen met vriendin Lilian rijden we op ons gemak richting het zuiden van Frankrijk. Onderweg overnachten we op een (op de foto ogende) fraaie camping met rivierzicht. Eenmaal daar aangekomen is de werkelijkheid toch anders: het is 33 graden en we krijgen een plek in de palle zon toegewezen en omdat de rivier onlangs buiten haar oevers is getreden, moeten alle campinggasten behoorlijk inschikken. Ook wij en strak naast 4 andere tenten stellen wij onze tent op.

Vlak voor vertrek kocht ik een nieuwe, lichtgewicht tent. Alvast voor een nieuw avontuur in september. Nu een mooi moment om de tent goed te verkennen zodat ik er vertrouwd mee kan raken. Het zweet loopt langs mijn hoofd als ik de tent opzet en voel er daarom weinig voor om alle scheerlijnen en haringen in de grond te prikken. Dat is vast niet nodig hier in Frankrijk, dacht ik.

Alsof ik een voorgevoel had, want vlak voor het slapengaan span ik toch nog een paar scheerlijnen, gewoon voor de zekerheid. En dan, om 2.20 uur in de nacht word ik wakker. Zijn de buren thuis? Droom ik nog? Wat een herrie! Na een paar seconde besef ik dat Frankrijk ons tijdens de eerste nacht hier in de tent trakteert op extreem noodweer. Niet een klein buitje zoals wij die kennen maar zo eentje met van die donkerrode pitten op de radar. Ik heb best vertrouwen in de tent maar minder in mijn eigen monteerskills.  Daarnaast zitten we onder een hoogspanningsmast en de donkerklappen komen steeds dichterbij.

De paden van de camping veranderen in steeds bredere waterstromen en alle tentzeilen klapperen wild in het rond. Het blijft de hele nacht regenen en waaien maar gelukkig blijft het binnenin de tent droog. Mijn tent is met vlag en wimpel geslaagd voor deze test en met een gerust hart vervolgen wij onze weg de volgende ochtend met een heerlijk croissantje in de hand verder naar het zuiden. We arriveren op een schitterende natuurcamping waar we 2 nachten verblijven voordat we de bergen in trekken. Tot in de bergen!

1. Rudi Wijnen:
    25 juli 2021
    Gelukkig goed afgelopen, het zal wel angstig zijn geweest, sterkte en nog veel plezier
  2. Nico en wil:
    25 juli 2021
    Dat is niet zo fijn dat noodweer hopelijk komt dit weer niet meer groetjes van ons en nog een fijne vakantie,
  3. Annie:
    25 juli 2021
    Het avontuur begint al snel voor je, nu maar hopen dat de rest van de vakantie droog blijft ❤️😘☀️
  4. Daphne:
    25 juli 2021
    Ohhhhh!!!! Ik heb echt met spanning je verhaal gelezen!!! Spectaculair! Maar vast best een beetje eng geweest….! Maar; you did it ✅!!! Vet knap en veeeeeeel plezier verder! Genietse! Ennuh…. Knappe tent!!!!!
  5. Marcel Schot:
    25 juli 2021
    Maakt toch een leuker verhaal dan "tent opgezet, wijntje gedronken, lekker geslapen en goeiemorgen" :)

Veel wandel plezier!
  6. Kim:
    25 juli 2021
    Wow, wat een avontuur al!! Heel veel plezier in de bergen en doe voorzichtig!!😘😘
  7. Petra:
    25 juli 2021
    Wauw spannende start zeg!! Hele goede reis geniet en laat alles weer lekker los! Groetjes!
  8. Julia:
    25 juli 2021
    Dat klinkt best spannend en ook wel eng, gelukkig ben je er goed doorheen gekomen, nu maar hopen op mooi weer, fijne vakantie, geniet ervan
  9. Ruud:
    25 juli 2021
    Wat fijn dat je nu weet op de tent te kunnen vertrouwen. Op naar het mooie weer. 🥰
  10. Toos & Wouter:
    25 juli 2021
    Nah, net op vakantie en dan al zo'n spannende belevenis. Best eng maar gelukkig is het goed gegaan. Veel plezier en zie uit naar je volgende avontuur. Liefs en groetjes van ons..